Tipărire

Cei 144000 și Mulțimea cea mare din Apocalipsa 7

144000Numarul 144,000 este unul din numerele aparent misterioase ale Apocalipsei care a condus la multe speculatii. Multe generatii de crestini incluzand adventistii au studiat acest simbol. In trecut Institututul de cercetari biblice(Biblical Research Institute), a mai publicat un aticol de spre 144 de mii si marea gloata autoarea fiind Beatrice Neill[1]. Acest articol este o incercare a autorului de a cerceta cu atentie informatia biblica. Cand cercetam acest subiect, ar trebui sa ne punem urmatoarele intrebari: cel fel de grup este grupul celor 144,000? Cand apar ei? Care e relatia dintre acest grup, marea gloata, si ramasita? Este un numar literal sau simbolic?

 I.    Cei 144, 000 ca grup 

       In Biblie cei 144,000 apar sub aceasta denumire doar de doua ori, in Apoc. 7 si 14. ei reprezinta un grup aparte de oameni care mentin o relatie speciala cu Isus. In Apoc. 14: 1 ei stau cu Mielul, Isus, pe muntele Sion. Cei are au fost condamnati si au fost persecutati in cap.13, acum sunt biruitori impreuna cu Mielul.[2] In loc sa poarte semnul fiarei pe frunte sau pe maini, acesti oameni poarta numele Mielului si al Tatalui pe fruntile lor. Ei apartin lui Dumnezeu. El ii protejeaza. Ei Ii seamana. Acestia canta o cantare noua, o cantare a propriei experiente, prin care au trecut in cadrul marii lupte dintre adevar si minciuna, intre Dumnezeu si Satana. Chiar daca nu pot sa vanda sau sa cumpere, Isus i-a rascumparat. Salvarea lor a fost scumpa costanadu-L chiar propria viata.

             Cei 144000 nu s-au intinat cu femei. Ei sunt virgini. Acest lucru inseamna ca nu au avut nicio relatie cu o teologie falsa si  ca s-au tinut departe de astfel de atractii.[3] Ei Il urmeaza pas cu pas pe Isus (Ioan 10: 27-28) si sunt transformati prin harul lui Dumnezeu. La fel ca primele roade , ei reprezinta un grup special al copiilor lui Dumnezeu. Privind in contextul capitolului 14 al cartii Apocalipsa intelegem ca ei au acceptat mesajul celor trei ingeri( intreita solie ingereasca n.trd.) si probabil ca au si propovaduit acest mesaj. In  Apoc. 14:12 “sfintii” reprezinta alt nume dat celor 144000. acesti sfinti sunt caracterizati  prin rezistenţă / răbdare, păzirea poruncilor, şi credinţa lui Isus. Astfel Apoc. 14 ofera  informatii despre caracterul si comportamentul lor.

Totusi Apoc. 7 contine putine date despre aceasta tema. Auzim despre cei 144000 ca sunt slujitorii Domnului care vor fi sigilati(Apoc 7:3). Sigiliul lui Dumnezeu de pe fruntea lor arata faptul ca apartin lui Dumnezeu si ca sunt protejati de cadere.[4]

  1. II.Timpul aparitieisi slujirea acestora

Desi  cei 144000 sunt deja prezentati pe muntele Sion, acceptarea lor si  implicarea lor concreta  in proclamarea mesajului celor trei ingeri, care are loc chiar inaintea celei de a doua veniri a lui Isus, clarifica faptul ca ei reprezinta poporul lui  Dumnezeu din zilele de pe urma. Acelasi lucru il descoperim daca privim in Apoc. 7. Cel de al saselea sigiliu contine semnele revenirii lui isus (6:12-14) si Ziua Domnului care este a doua venire(6:14-16). Capitolul se incheie cu o intrebare: ,,Cine poate sta inaintea Lui?”(6:17). Versetele dinainte (6:15-16) descriu pe  oamenii care nu supravietuiesc zilei mainiei lui Dumnezeu si a Mielului. Pe de alta parte ,Apoc. 7 scoate in evidenta poporul care poate sta inaintea Lui (7:1-8). Marea gloata(7:9-17). este deja descrisa  ca slujind lui Dumnezeu în ceruri, în sanctuarul lui ceresc înaintea scaunului de domnie(7:15)  Cei 144000 se afla in stransa legatura cu cea de a doua venire inainte de timpul in care sfintii vor fi cu Dumnezeu in ceruri. La fel ca in Apoc. 14, cei 144000 din Apoc. 7 sunt poporul lui Dumnezeu din zilele de pe urma, cei care vor fi in viata atunci cand va veni Isus sa ii ia acasa pe ai Sai.

  1. III.Cei 144000 si marea gloata

Opiniile difera  cand este vorba de relatia  dintre marea gloata si cei 144000.  Cele doua grupuri pot fi distinse unele de altele; cei 144000 ar putea fi o parte din marea gloata; sau cei 144000 si marea gloata pot fi acelasi grup dar aparand sub nume diferite.[5]. Argumentele celei de a doua declaratii par a fi cele mai convingatoare. Evident, cei 144000 si marea gloata, care vor fi gasiti in fata tronului lui Dumnezeu in sanctuar, se refera la acelasi grup[6.]

  • In Apoc.5 Dumnezeu o carte in mana , de care care initial nimeni nu e vrednic sa o  deschida. In timp ce Ioan plange , un batran ii spune (5:5) ca Leul din semintia lui Iuda, Isus , a biruit si poate deschide cartea. Ioan aude despre Leu [7] dar cand in 5:6 priveste  nu vede un leu ci un miel. Isus Leul este Isus Mielul[8]. Acest fenomen este intalnit in scena de inceput a viziunii cu pecetea. Se repeta in aceasi viziune, in cap. 7 . In 7:4  Ioan aude numarul celor sigilati, dar in 7:9 el vede ca 144000 au fost sigilati dintr-o mare gloata. Cei 144000 si marea gloata sunt acelasi grup descris din puncte de vedere diferite. Primul termen folosit este unul simbolic ,In timp ce  al doilea descrie realitatea.
  • Raspunsul la intrebarea – cine va fi putea sa stea in picioare (6:17) este dat in capitolul 7.  Ambele descrieri ale grupului , cei 144000 si marea gloata fiind cei care pot sta in picioare ,ne furnizeaza inidicatii despre acelasi grup.
  • Cei 144,000 apar ca un raspuns imediat la intrebarea din 6:17. Din acest moment ei nu mai sunt amintiti, iar motivul datorita caruia ei pot sta in picioare in ziua maniei nu se gaseste in capitolul 7a. ci in capitolul 7 b.Cu toate acestea, grupul marii gloate are parte de o descriere mai detaliata si este descris ca stand in fata lui Dumnezeu. Acelasi termen ,, a sta” este folosit atat in 6:17 cat si in 7:9. Cei 144,000 dar si marea gloata trebuie sa treaca prin timpuri grele. Cei 144,000 sunt sigilat inainte ca vanturile sa sufle si trebuie sa faca fata incecarilor care vin. Marea gloata este descrisa ca iesind din marea stramtorare. Cei 144,000 reprezinta biserica finala a lui Dumnezeu de pe pamant. Marea gloata reprezinta biserica finala din cer. Cei 144,000 reprezinta biserica finala luptatoare. Marea gloata este biserica finala biruitoare. 
  • Cei 144,000  reprezinta deplinatatea bisericii finale a lui Dumnezeu, de douasprezece ori douasprezece mii. Acest numar ne aminteste de cele douasprezece semintii ale lui Israel si  de cei 12 apostoli ai Mielului(21:12, 14). Numarul o mie ar putea indica o organizare militara din vechiul Israel(Num. 31:4-6). Astfel, cei 144,000 reprezinta biserica finala luptatoare[9]. Marea gloata este biserica finala biruitoare. informatiile despre marea gloata completeaza cea ce lipseste descrieri celor 144,000. Evenimentul sigilarii celor 144,000 ar fi incomplet fara scena biruintei din descrierea marii gloate.  Cei 144,000 sunt ,, slujitorii lui Dumnezeu”(7:3). Marea gloata ,, slujeste” pe Dumnezeu(7:15). Ambiii temeni din limba greaca  sunt folositi in dreptul aceluiasi grup in 22:3.   
  • Se pare ca cea mai buna varianta ar fi sa cautam sa intelegem ca atat grupul celor 144,000  cat si marea gloata sunt  unul si acelasi grup privit insa din unghiuri diferite. Marea gloata nu are in mijlocul ei pe cei mantuiti din toate timpurile. Nu cu acest subiect se ocupa Apoc.7, dar nici nu neaga faptul ca vor fi mantuiti din toate timpurile. De fapt aest aspect este clarificat in 14:4 undea cei 144,000  sunt numiti primul rod. Cu siguranta ca va avea loc un seceris al mantuitilor din toate timpurile.
  • IV.  Marea gloata si Ramasita

      Tema centrala a cartii apocalipsa cuprinde in mod special Biserica. Intrucat Apoc. 12 incepe cu descrierea bisericii primare, vorbeste apoi despre biserica din perioada medievala, si la sfarst introduce tema ramasitei.  Urmatoarele doua capitole accentueaza tema poporului lui Dumnezeu din timpul sfarsitului si soarta lor. Apocalipsa 12:17, vorbeste despre ramasita. Apoc. 13:1-10 vorbeste despre sfintii care nu sunt implicati in inchinarea falsa universala. Apoc.13:11-18, ne informeaza despre un grup ce nu are neaparat un nume si nu accepta semnul fiarei neinchinandu-se fiarei sau icoanei ei. In ciuda boicotului universal  si a decretului de moarte indreptat catre ramasita credincioasa a lui Dumnezeu, exista un grup de supravietuitori, care traiesc cu Isus, cei 144,000 din Apoc. 14. Evident, ramasita, sfintii, cei care nu primesc semnul fiarei si nu se inchina fiarei si icoanei ei, si cei144,000 sunt acelas grup. Pasajele sunt legate intre ele lingvistic si structural[10].

            Fraza” a face razboi cu “ se gaseste in Apoc.12:17 si 13:7. In 12:17 razboiul se duce impotriva ramasitei. In 13:7 razboiul este dus impotriva sfintiilor. In aparenta ramasita din 12:17 si sfintii din 13:7 descriu acelas grup.[11]. Intrucat fiara care iese din mare este aceasi cu fiara din Daniel 7,sfintii din Apoc. 13 ne amintesc de sfintii din Dan. 7 [12]. Chiar daca sfintii din Apoc.13 par sa descrie ramasita de la sfarsitul timpului, cu certitudine ei sunt continuatorii sfintiilor din istoria crestina asa cum ramasita este urmasul si continuatoarea femeii din Apoc 12.

            Apoc.12:17, Apoc.13:10 si Apoc. 14:12 sunt intretesute si descriu principalele caracteristice ale ramasitei care apare sub diferite nume.

 

Apoc. 12:17
pazeste porunciile lui Dumnezeu si tine marturia lui Isus

 

Apoc 13:10 


Rabdare
Credinta

 

Apoc 14:12

Pazeste porunciile

Rabdare
Credinta lui Isus

V. rezumatul caracteristicilor celor 144,000

Daca este adevarat ca cei 144,000 si ramasita sunt acelasi grup inseamna ca insusirile celor144,000 mentionati in 14:1-5 sunt insusiri suplimentare ale ramasitei, si caracteristicile ramasitei se aplica deasemenea celor 144,000.

  • Pazirea  poruncilor(12:17, 14:12)

Ramasita pazeste porunciile lui Dumnezeu si astfel isi demonstreaza iubirea si loialitatea fata de Domnul. Cel mai mult ies in evidenta, alaturi de  porunca de a iubi  pe Dumnezeu si pe aproapele ,cele zece porunci. In scena introductiva a viziunii centrale din cartea Apocalipsa (11:9) chivotul legamantului  indreapta atentia indirect catre cele zece porunci. Pastrarea poruncilor lui Dumnezeu include pazirea Sabatului puternic ancorat in porunca a patra.

  • Marturia lui Isus(12:7)

Ramasita are marturia lui Isus. Conform cu 19:10 aceasta reprezinta” duhul proorociei”, Duhul Sfant care se manifesta prin darul profetiei. In textul paralel din Apoc 22:9 cuvantul “profeti” inlocuieste fraza marturia lui Isus. Ramasita inalta cuvantul lui Dumnezeu si manifestariile autentice ale darului profetiei (1Cor.12:7-11; Ef. 4:11), incluzand cartea Apocalipsei care vine de la Isus si in care Isus marturiseste despre Sine.[13]

  • Rabdarea (13:10; 14:12)

Ramasita este caracterizata ca avand rabdare si fiind perseverenta. In momente dificile ea nu renunta, nu intrerupe legatura cu Dumnezeu si nu isi pierde speranta in revenirea Domnului Isus Hristos care va avea loc curand.

 

  • Credinta (13:10; 14:12)

Apoc 13 :10 vorbeste despre credinta sfintiilor. In Apoc. 14:12 ramasita este identificata avand credinta lui / in Isus. Bineinteles, sfintii au credinta in Isus, si unii comentatori inteleg aceasta expresie astfel[14]. Altii sugereaza traducerea frazei “credinta lui Isus” si intelegerea acestei expresii ca doctrina crestina asa cum apare ea in Noul Testament. In orice caz ramasita, se tine de Isus si de doctrinele Sale cu credinta.

 

  • Ei  apartin lui  Dumnezeu si lui Isus (14:1, 3-4)
    (a) Numele lui Isus si al Tatalui apare pe fruntiile lor. (14:1) 
    (b) Rascumparati (14:3-4) 
    (c) Primele roade (14:4)
  • Nu practica inchinarea pagana
  • Urmeaza pe Miel (14:4)
  • Plini de adevar si fara vina ca animalul adus pentru jertfa (14:5)
    (a) fara minciuna (14:5)
    (b) fara vina (14:5)[15]
  • Proclamarea universala a mesajului celor trei ingeri(14:6-12) 
    aceasta cuprinde:
    (a) vestirea evangheliei vesnice (14:6) 
    (b) chemarea  la inchinare fata de Dumnezeu prin teama fata de El si onorarea Lui(14:7) 
    (c) anuntarea judecatii (14:7) 
    (d) inchinarea la Creator (14:7, 9-11) 
    (e) chemarea la despartire fata de Babilon (14:8)[16]

VI. un numar simbolic?

            Este destul de clar acum ca numarul 144000 trebuie inteles intr-un mod mai degraba simbolic decat literal. Contextul imediat este clar simbolic (7:1-3) mentionand cei patru ingeri ai pamantului ,cele patru vanturi ale pamantului , marea , pamantul, copacii si sigiliul lui Dumnezeu. Deasemenea contextul larg mai ales Apoc. 6 este puternic simbolic, de exemplu calaretii apocaliptici si martorii de sub altar. Pasajul paralel din 14:1-5 trebuie inteles simbolic. Acesta ne spune ca cei 144000 “ nu s-au intinat cu femei”. Ei sunt “verguri” si urmeaza pe “Miel”. Grupul nu este compus numai din barbati necasatoriti. Termenul “femeie” este un simbol in apocalipsa ca si termenul” Miel”. De aceea ne asteptam ca si in capitolul 7:4-8 sa se foloseasca tot un limbaj simbolic. Numarul este simbolic – de 12 ori 12 000- si arata deplinatatea poporului lui Dumnezeu. Enumerarea semintiilor este foarte ciudata. Semintia lui Dan lipseste, in timp ce semintia lui Manase ar fi trebuit sa fie inclusa in semintia lui Iosif. Semintia lui Efraim nu este mentionata dar cea a lui levi este trecuta la numar[17]. Iuda se afla in  fruntea listei si Beniamin la sfarsitul listei, formand o paranteza care cuprinde semintiile ragatului de nord[18]. O asemenea lista nu se mai gaseste nicaieri in Scriptura. Majoritatea celor douasprezece semintii nu mai exista astazi. De aceea este greu  de crezut ca astazi s-ar putea gasi 144000 de evrei literali asa cum apar ei in lista semintiilor din Apoc. 7, care sa formeze poporull lui Dumnezeu din timpul sfarsitului. Cu toate acestea NT recunoaste ca urmasii lui Avraam nu sunt urmasii literali ai acestuia (Rom.4:11-12) la fel ca israelul spiritual(Rom 2:28-29; Gal 6:16).

Concluzie

            Scriptura descrie pe cei 144000 ca fiind poporul special  a lui Dumnezeu din timpul bisericii sfarsitului. Conform cu Apoc.7 ei vor putea “ sa stea in picioare” cand Isus se intoarce. Ei sunt numiti “cel dintai rod” ceea ce indica faptul ca va avea loc un seceris  mai mare si ca ei nu sunt singurii care vor fi salvati. De vreme ce ei au urmat pe Miel oriunde Acesta a mers, si de vreme ce nu s-au unit cu inchinarea falsa, ei vor fi cu Isus pe muntele Sion si vor sta inaintea tronului lui Dumnezeu inaintea sanctuarului ceresc. Nu vom putea probabil sa raspundem la toate intrebarile legate de 144000 si poate nu este cel mai important lucru pe cere trebuie sa-l facem. Celmai important este sa traim in asa fel incat sa putem fi inclusi in numarul lor.

______________________________ 

[1]. Beatrice S. Neall, "Sealed Saints and the Tribulation," inSymposium on Revelation--Book I: Introductory and Exegetical Studies, ed. F. B. Holbrook, Daniel and Revelation Committee Series, vol. 6 (Silver Spring, MD: Biblical Research Institute, 1992), 245-278. 
[2].Cf., Eduard Lohse, Die Offenbarung des Johannes, NTD 11 (Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 1988), 84, who labels Zion as the place of end time preservation. 
[3]. Cf. the woman in chap. 12 and the harlot in chap.17, Jezebel in 2:20, furthermore, 2:14 and 18:2.4. 
[4]. See, Eze 9:4. 
[5]. See, e.g., the great number of names, titles, and symbolic descriptions used for God the Father, Jesus, and the church in Rev. 
[6]. See, for example, Richard Bauckham, "The List of the Tribes in Revelation 7 Again," Journal for the Study of the New Testament 42 (1991): 102-103; R. H. Charles, The Revelation of St. John,2 vols, International Critical Commentary (New York: Charles Scribner's, 1920), 1:201; J. Comblin, "L'Épître (Ap 7, 2-12): Le rassemblement de l'Israel de Dieu," Assemblées duSeigneur: Catechèse des dimanches et des fètes 66 (1966): 22-23, 25; Gerhard A. Krodel, Revelation, Augsburg Commentary on the New Testament (Minneapolis: Augsburg Publishing House, 1989), 184; George E. Ladd, A Commentary on the Revelation of John (Grand Rapids, MI: Wm. B. Eerdmans Publishing Company, 1972), 116; Alfred Loisy, L`Apocalypse de Jean (Frankfurt: Minerva, 1972), 164; Beatrice S. Neall, 245, 269-270; William S.Sailer, "Francis Bacon Among the Theologians: Aspects of Dispensational Hermeneutics," Evangelical Journal 6 (1988): 80-81; Kenneth A. Strand, "The 'Spotlight-On-Last-Events' Sections in the Book of Revelation," Andrews University Seminary Studies27 (1989): 206; and Henry Barclay Swete, The Apocalypse of St. John: The Greek Text with Introduction Notes and Indices(London: Macmillan and Co., 1917), 97. This view is rejected, for example, by Wilhelm Bousset, Die Offenbarung Johannis(Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 1906), 287; Balmer H. Kelly, "Revelation 7:9-17," Interpretation 40 (1986): 289-290; and John F. Walvoord, The Revelation of Jesus Christ: A Commentary (Chicago: Moody Press, 1966), 139-149. The different options are discussed by Neall, 267-272. 
[7]. This is called an audition. 
[8]. The audition and the vision describe the same person from different perspectives. 
[9]. Her counterpart is found under the sixth trumpet (9:16), the demonic army of 200 million. The phrase "I heard their number" appears only twice in Rev (7:4 and 9:16) and contrasts God's army on earth with Satan=s army on earth. 
[10]. For a more detailed discussion on the remnant see Ekkehardt Mueller, "The End Time Remnant in Revelation,"Journal of the Adventist Theological Society 11(2000):188-204. 
[11]. However, even if the saints of Rev 13:7 are understood as God's people during the Medieval Ages, the subsequent verse stresses that those whose names are found in the book of life do not participate in the universal eschatological worship of the beast in verse 10 they are called "saints," and these are clearly the remnant. 
[12]. Dan 7:18, 21, 22, 25, 27. 
[13]. An exhaustive discussion on the question of translating this text with a subjective genitive or an objective genitive can be found in an article by Gerhard Pfandl, "The Remnant Church and the Spirit of Prophecy", in Symposium on Revelation - Book II, Daniel & Revelation Committee Series, Volume 7, edited by Frank B. Holbrook (Silver Spring: Biblical Research Institute General Conference of Seventh-day Adventists, 1992), 295-333. On pages 321-322 he summarizes important results: 
(1)   In the New Testament the term maturia (testimony) is mainly used by John. 
(2)   Outside of the Book of Revelation maturia used in a genitive construction is always a subjective genitive. 
(3)   In the Apocalypse all references to maturia can be interpreted as a subjective genitive.
(4)   The parallelism in 1:2, 9 and 20:4 between "the word of God" and the "testimony of Jesus" makes it evident that the "testimony of Jesus" is the testimony that Jesus Himself gives just as the "word of God" is the word that God speaks. This applies also to the parallelism in 12:17 between the "commandments of God" and the "testimony of Jesus. 
(5)    In 12:17 the remnant "have" the "testimony of Jesus" This does not fit to the idea of giving testimony about Jesus.
(6)    The context of the New Testament makes it necessary to view the content of the "testimony of Jesus" as Jesus Himself. The testimony of Jesus is Christ's self-revelation through the prophets. It is His testimony, not the believer's testimony about Him.
(7)    The parallelism between 19:10 and 22:8-9 indicates that the one who has the "testimony of Jesus" has the gift of prophecy. The "testimony of Jesus" is the Holy Spirit, who inspires the prophets.
Therefore the remnant as a group has, according to 12:17, the gift of prophecy. Cf. Richard Bauckham, The Theology of the Book of Revelation, New Testament Theology (Cambridge: Cambridge University Press, 1993), 72, and Robert H. Mounce, The Book of Revelation, revised ed., New International Commentary on the New Testament (Grand Rapids: William B. Eeerdmanns, 1998), 242. Seventh-day Adventists, therefore, apply the phrase "spirit of prophecy" (as a synonym for "testimony of Jesus") also but not exclusively to the ministry of E. G. White.
[14]. In this case, it is an objective genitive. Cf. R. H. Charles,1:369; Mounce, 277; Pfandl, 322.
[15]. Cf. Hubert Ritt, Offenbarung des Johannes, Die Neue Echter Bibel (Würzburg: Echter Verlag, 1988), 74. He summarizes the characteristics of the 144,000 in four points. 
[16]. Cf. Johnson, 36-39. He doesn't specifically talk about the remnant, calling it Go
=s people instead, but he describes God=s people in Rev 14:1-12 in 10 points. 
[17]. Levi was set apart and was not counted with the other tribes. Joseph was split in Ephraim and Manasses, thus allowing for twelve tribes apart from Levi. 
[18]. Actually, an inclusion is found in Rev 7:5-8. Twelve tribes are enumerated, but the participle "sealed" appears only with the 12,000 persons from the first tribe, Judah, and the 12,000 persons from the last one, Benjamin. See also François Rousseau, L'Apocalypse et le milieu prophétique du Nouveau Testament: Structure et préhistoire du texte (Tournai: Desclée &Cie., 1971), 188-189.

 

 

Apendice : E.G.White si cei 144,000

       Acest index contine citate diferite ale Ellenei G. White despre cei 144,000, asa cum au fost gasite in scrierile ei.  Multe dintre ele apar in mai mult de o carte si/sau articol, totusi in urmatoarea compilatie vom folosi o singura sursa. Vom oferi aceste citate si apoi vom face cateva comentarii scurte asupra lor.

1.  Declaratii cu privire la pasaje bibice  Statements Reflecting Biblical Passages

       "Sfintii in viata, 144,000 la numar, au cunoscut si au inteles vocea, pe cand cei rai au perceput aceata voce ca fiind tunet si cutremur”. "cei 144,000 au fost toti sigilati, si erau intr-o perfecta unitate.” EW 15
        "apoi a avut loc un mare cutremur de pamant. Mormintele s-au deschis si mortii au iesit afara din ele imbracati in nemurire. Cei 144,000 au strigat ,,Aleluia” in timp ce isi recunosteau prietenii ce au fost pana atunci despartiti de de ei prin moarte, si in aceeasi clipa am fost schimbati si rapiti impreuna cu ei ca sa ne intalnim cu Domnul in vazduh” EW 16. 
       "Aici pe marea de sticla cei 144,000 s-au asezat int-un careu perfect” EW 16. 
       "Pe cand eram gata sa intram In templul sfant , Isus si-a ridicat frumoasa voce si a spus ,,doar cei 144,000 pot intra in acest loc” si noi am strigat “Aleluia”.1T68 
       " A fost dat un decret pentru omorarea sfintiilor care i-a facut sa planga zi si noapte pentru eliberare. Acesta era noaptea stramtorarii lui Iacov. Apoi toti sfintii au strigat  plangand cu amaraciune, si au fost eliberati prin glasul lui Dumnezeu. Cei 144,000  au triumfat. Fata lor era luminata de gloria lui Dumnezeu. EW 36-37      

 " Cei 144,000  au cantat o cantare noua in fata tronului o cantare pe care nimeni nu o poate invata in afara de cei 144,000. Aceasta cantare este cantarea lui Moise si cantarea Mielului – o cantare a eliberarii. Nimeni inafara de cei 144,000  nu poate invata aceasta cantare, pentru ca aceasta este cantarea experientei lor, o experienta prin care nu trece nimeni afara de ei.” Acestia sunt cei care il urmeaza pe Miel oriunde merge”. Ei fiind mutati de pe pamant, dintre cei vii, constituie primul rod a lui Dumnezeu si a Mielului. “ Ei sunt aceia care vin din necazul cel mare”; ei au trecut printr-un timp de necaz asa cum nu a trecut niciun popor; ei au indurat chinul noptii stramtorarii lui Iacov; ei au stat fara mijlocitor in mijlocul revarsarii judecatilor finale a lui Dumnezeu”. GC 648-649 (1911).  
       " cei 144,000  fara siretenie.- una dintre trasaturile distinctive in descrierea celaor144,000  , este ca in gura lor nu s-a gasit minciuna. Domnul a zis ‘ ferice de omul… in gura caruia nu se gaseste minciuna’. Ei au trait ca si copii ai lui Dumnezeu, si sunt descrisi ca urmandu-l pe Miel oriunde Acesta merge. Ei sunt descrisi inaintea noastra ca stand pe Muntele Sion, incinsi pentru a indeplini slujba sfanta imbracati in in(tesatura de in) alb care reprezinta neprihanirea sfintiilor. Dar cei care il vor urma in cer pe Miel, L-au urmat intai pe pamant in ascultare plina de incredere si dragoste nu intr-o atitudine capricioasa si nemultumitoare ci in mod plin de incredere plin de adevar, asa cum turma merge dupa pastor. 3SM 424        

"Straduiti-va sa fiti printre cei 144,000 –[Apoc. 7:9-17]. Cei pe care Mielul ii va conduce la fantana de apa vie si din ochii carora le va sterge lacrimile vor fi aceia care astazi primesc cunostinta si intelepciunea aratate in Biblie, Cuvantul lui Dumnezeu…. Sa ne luptam cu toata puterea pe care ne-a dat-o Dumnezeu sa fim printre cei 144,000 (RH March 9, 1905)." 7BC 970 

       " Sigiliul cerului – Ioan a vazut un Miel pe muntele Sion si impreuna cu el pe cei 144000 care aveau numele Tatalui Sau scris pe frunte. Ei purtau sigiliul cerului. Ei reflectau imaginea lui Dumnezeu , erau plini de lumina si gloria celui Prea Sfant. Daca am avea chipul lui Dumnezeu asupra noastra, ne-am indeparta de orice pacat. Trebuie sa ne indepartam de pe orice cale rea si apoi trebuie sa ne predam vietile in mainile lui Isus. In timp ce lucram la mantuierea noastra cu frica si cutremur, Dumnezeu ne va da si vointa si infaptuirea, dupa buna lui placere RH March 19, 1889)." 7BC 978 

        Ellen White afirma ca cei 144,000 sunt cei care vor fi gasiti in viata la a doua venire a lui Isus. Ei au fost sigilati si au trecut prin necazul cel mare. Astfel Ellen White pare sa confirme ca cei 144,000 si marea gloata sunt unul si acelasi grup. Ea ii numeste si ,,sfinti” ceea ce ne aduce aminte de Apoc.13 si 14. Conform cu declaratiile autoarei, cantarea lui Moise si cantarea Mielului mentionata in Apoc.15:3-4 este cantarea celor 144,000. Caracteristicile celor 144,000 prezente in cartea Apocalipsa le sunt atribuite lor si de catre Ellen White.

2.     Declaratii impotriva ideilor false despre cei 144,000

        Fratele Arnold a declarat ca cei 1000 de ani din Apoc.20 se situeaza in trecut; si ca cei 144,000 au fost cei inviati la invierea Domnului Hristos. 2SG 98 
        Ellen G. White a scris o scrisoare unui anume frate care sustinea: ,,…ca cei 144,000 vor fi evrei care-L vor recunoaste pe Isus ca Mesia”. Ea a raspuns amintind printre altele,, trebuie sa ne temem cel mai mult, ca nu cumva sub masca interesului pentru un nou adevar, Satana sa ne distraga mintile de la Hristos si de la adevarurile speciale pentru timpul nostru. Mi s-a aratat ca e in planul vrajmasului sa ne conduca mintile pentru a pierde timp asupra unui subiect necunoscut sau de mica importanta, sau care nu ne-a fost descoperit intru totul nefiind esential pentru mantuire. Astfel de subiecte primesc denumirea de ,,adevar prezent” , cand de fapt toate cercetarile pe care ei le fac servesc la a aduce un intuneric si mai mare cu privire la subiectul analizat, si aduc confuzie in mintile celor care cauta originalitatea sacrificand adevarul.Ideile cu privire la cele doua subiecte nu se armonizeaza cu lumina pe care mi-a dat-o  Dumnezeu”. 14MR 
       Nu numai ca Ellen White a sprijinit invataturile biblice cu privire la cei 144,000. Dumneaei s-a opus si ideilor gresite. Asa cum am vazut cei 144,000 sunt cei in viata la revenirea lui Isus. Raspunzand provocarilor ridicate de o interpretare literala a subiectului celor 144,000, dumneaei a sprijinit interpretarea simbolica atragand atentia de a nu tranforma subiectele marunte in doctrine esentale

3.   Declaratii cu privre la cei ce apartin sau nu apartin celor 144,000  

       "Apoi ingerul a spus, ,trebuie sa te intorci , si daca esti credincioasa tu si cei 144,000, veti avea privilegiul sa vizitati toate lumile si sa admirati lucrarea mainilor lui Dumnezeu.’ EW 40 
       "Am vazut ca ea[facand referire la Dna.Hastings, o sotie si o mama care murise]a fost sigilata si se va ridica la strigatul lui Dumnezeu, va sta in picioare si va fi cu cei 144,000”. 2SM 
       " Nu este voia Sa ca ei sa intre in controverse cu privire la subiecte  care nu ii va ajuta din punct de vedere spiritual, cum ar fi, cine va fi intre cei the 144,000? Cei care vor fi alesi prin voia lui Dumnezeu vor sti raspunsul in scurt timp.” 1SM 174 (1901).      

 Cand nu era lumina: ,,nu am nici o lumina cu privire la acest subiect[cum ar fi cine va compune grupul celor 144,000] 3SM 51. 
       Primele citate nu pretind ca Ellen White sau Dna. Hastings apartin celor 144,000 desi amandoua sunt vazute cu cei 144,000. Aceasta nu implica neaparat ca ele fac parte din grup. Suntem dn nou indemnati sa ne multumim cu ceea ce ne-a fost descoperit despre cei 144,000 si sa nu fortam subiectul.

4.    Alte declaratii cu privire la cei 144,000      

        "Am vazut acolo table de piatra pe care erau scrise numele celor 144,000 cu litere de aur.”1T 68
       "De ce erau acestia[cei144,000] atat de speciali? Pentru ca ei au trebuit sa stea cu un adevar extraordinar in fata intregii lumi, si sa primeasca impotrivirea lor si in timp ce lumea li se impotrivea trebuiau sa-si aminteasca faptul ca sunt fii si fiice ale lui Dumnezeu si ca Il au pe Hristos in ei, nadejdea slavei. Ei au tinut tot timpul la vedere marea si binecuvantata speranta care era inaintea lor.” 1SAT 72-73      

S-ar parea ca prin aceasta a doua declaratie Ellen White ii asociaza pe cei 144,000, alaturi de mesajul celor trei ingeri. Ei au acceptat acest adevar minunat si l-au impartasit si altora.

 Concluzie

      In mod cert E. G. White nu a facut multe declaratii clare cu privire la cei 144,000. De aceea ar trebui sa fim foarte atenti sa nu citim in spusele dumneaei ceea ce nu a avut intentia sa spuna. Aparent a optat pentru o intelegere simbolica a celor 144,000, care vor fi in viata in timpul celei de-a doua veniri a lui Hristos si a scris ca cei 144,000 vor trece prin necazul cel mare. Cel mai important de retinut ar fi avertismentele dumneaei de a nu fi atat de preocupati de detalii care nu sunt atat de importante incercand sa interpretam cea ce nu poate fi descoperit, ci mai degraba sa fim interesati de a trai in asa fel incat sa facem si noi parte din acest grup.

 

De Ekkehardt Mueller, director asociat la Institutul de cercetări biblice

Traducere: Emilian Dospinescu


Joomla SEF URLs by Artio